ugrás a tartalomhoz

.HU domain regisztráció

Új regisztráció 1 évre:1 190 Ft 3 000 Ft
Hosszabbítás 1 évre:1 190 Ft 3 000 Ft
Átregisztrálás (1 éves megújítás is fizetendő):1 190 Ft 3 000 Ft
Tulajdonosváltás vagy admin. váltás:1 990 Ft
Új regisztráció:2 évre
Megújítható:1 évre
Törlés előtti parkolásból való visszavétel díja (RGP):1 190 Ft
Minimum karakterek száma:2
Maximum karakterek száma:40
Új .hu domain regisztrációjának időtartama:1 munkanap
Átregisztrálás lehetséges a .hu domain domaineknél:igen
AUTH kód szükséges az átregisztráláshoz:nem
A végződés támogatja a zárolást (LOCK):nem
.hu domain átregisztrálásának időtartama:1 munkanap
Tulajdonosváltás engedélyezett:igen
Kizárólag számokból álló domain is engedélyezett:igen
Speciális karakterek (IDN) lehetségesek a domain névben:igen
Támogatott speciális karakterek:áéíóöőúüű
Lejárat után még hosszabbítható:45 napig

Speciális szabályok a .HU domain esetében

Ki regisztrálhat .hu domaint?

Idézet a .hu domainregisztrációs szabályzatából:

"1.1.1 Közvetlenül a .hu közdomain alá történő delegálás domain-igénylője lehet
a) az Európai Unió állampolgára vagy
b) magyarországi letelepedési engedéllyel rendelkező természetes személy vagy
c) az Európai Unió területén
i) jogszabály útján létrehozott,
ii) hatóság vagy bíróság által nyilvántartásba vett vagy bejegyzett, vagy
iii) erre irányuló kérelmét az illetékes hatóságnál vagy bíróságnál előterjesztő, és működését jogszabály alapján a nyilvántartásba vétele vagy bejegyzése előtt jogszerűen megkezdő szervezet,
d) továbbá a Magyar Szabadalmi Hivatalnál lajstromozott vagy a Magyar Köztársaság területére is kiterjedő oltalommal rendelkező védjegy jogosultja."

Ez a megkötés nem vonatkozik a második szintű közdomainekre! Például .co.hu, .info.hu, .org.hu stb. Ezek alá bárki kérelmezhet domain regisztrációt.

Fontos! A .hu regisztrációs szabályzata szerint:

"12.4 Adminisztratív kapcsolattartónak csak olyan természetes vagy jogi személy jelölhető meg, aki magyarországi postacímmel rendelkezik, és magyar nyelvű kommunikációra képes. Külföldi domain-igénylő vagy domain-használó köteles az igényléssel egyidejűleg ilyen adminisztratív kapcsolattartót meghatalmazni."

Hol ellenőrizhetem egy .hu domain foglaltságát?

Legegyszerűbben a domain ellenőrzés - részletes keresés menüpont alatt. Mivel a Domdom.hu hivatalos regisztrátor, ezért a .hu domain esetében pontos találatokat szolgáltat. A szabályzat értelmében azonban ajánljuk a www.domain.hu foglaltság ellenőrzőjét is használni.

Hol találom a védjegyadatbázisokat?

A magyarországi védjegyeket itt: Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala.
Az EU-s védjegyeket itt: OHIM.

Hogyan regisztrálhatok személynevet, cégnevet, védjegyet, művésznevet vagy egyéb védett nevet?

A .hu domainek központi nyilvántartója az elbírálás során kiemelten figyel a személynevek, művésznevek, cégek, alapítványok és egyéb szervezetek neveinek igénylésére. A jogosultságot minden esetben írásos dokumentációval igazolni kell.

Személynevek esetén:

  • a domain bejegyzését csak a név viselője kérheti (ő kell legyen az igénylő; a bejegyzés után domain használóvá válik, általános szóhasználatban: tulajdonos)
  • másnak is átadhatja a bejegyzési/használati jogot amennyiben írásban hozzájárul ahhoz, hogy más magánszemély vagy szervezet legyen a domain bejegyzett használója. A benyújtandó nyilatkozat neve Hozzájárulás személynév regisztrálásához és a Dokumentumok menüpontból tölthető le
  • kiskorú esetén a szülő kérheti a név bejegyzését, de igazolnia kell a jogosultságát (pl. születési anyakönyvi kivonat másolattal)
  • elhunyt személy esetén az örökös kérheti a név bejegzését, de igazolnia kell a jogoslultságát

Művésznevek esetén is igazolni kell a jogosultságot.

Szervezetek neve, pl. cégek, intézmények, egyesületek, alapítványok stb. nevének az igénylésekor szintén igazolni kell a jogosultságot. A domain használói jog itt is átruházható írásban, hozzájárulási nyilatkozattal.

Védjegy esetén másolatban be kell nyújtani az igazoló dokumentumokat. A domain használói jog itt is átruházható írásban, hozzájárulási nyilatkozattal.

Mennyibe kerül egy .hu domain?

A .hu domain árait a részletes árlistában találod.

Felmondásban van a domainem. Hogyan vehető vissza?

Amennyiben nálunk nem újítottad meg fordulónapig, úgy lejáratkor automatikusan felmondásba került. A felmondás ideje 45 napig tart. Ez alatt a normál megújítással vehető vissza.

Ha másik regisztrátornál került felmondásra és át szeretnéd regisztrálni hozzánk, a felmondás 45 napja alatt ezt is a normál átregisztrálás folyamatával teheted meg. Ilyenkor az átregisztrálás díját is rendezned kell.

Törlés előtti parkolásban van a domainem. Hogyan vehető vissza?

Amennyiben nem újítottad meg a felmondás 45 napja alatt sem, úgy törlés előtti parkolásba került. Ebben az állapotban 60 napig lesz, utána törlik és szabaddá válik a domain.
Tehát összesen 105 nap után (felmondás 45 napja + törlés előtti parkolás 60 napja) kerül végleges törlésre.

A törlés előtti parkolásból új regisztrációként lehet visszavenni a domaint. Ha tehát nálunk van a domain, akkor új domain regisztráció díját kell fizetni és a szokásos 2 évre kerül bejegyzésre.

Ha átregisztrálással kéred a visszavételét törlés előtti parkolásból, akkor az új domain regisztráció mellett átregisztrálás is történik. Így ilyenkor mindkettőt rendezni kell.

Hol találom a .hu domain nyivántartóját?

A .hu domain nyilvántartója az ISZT Nonprofit Kft., a honlapja a www.domain.hu ahol megtalálható az érvényben levő hivatalos .hu domain regisztrációs szabályzat is.

Mennyi időbe telik egy új .hu regisztráció?

Amennyiben az igénylésed minden feltételt teljesített (adatok rendben, megrendelés kifizetése számlánkon jóváírva, igénylőlap és egyéb szükséges dokumentumok benyújtva) indítjuk a regisztrációt.

Miután benyújtottuk, a központi nyilvántartó elbírálja az igénylést. Ha jóváhagyta, akkor "Bejegyzett feltételes használat" állapotba kerül és megjelenik a 8 napos meghirdetési listán. A domain ekkor már műszakilag használható, jogilag azonban még nem került delegálásra. Ha 8 napon belül senki nem jelez panaszt, akkor a delegálás megtörténik, azaz bejegyzik.

Ha a központi nyilvántartó hiányosnak ítéli az igénylést, lehetőség van hiánypótlásra. Ilyen esetek például ha az igényelt domain név védjegy, személynév, cégnév, művésznév vagy egyéb jogcímbe ütközik. Hiánypótlás általában írásos dokumentum benyújtásával történik. Ezt követően ismét elbírálásra kerül az igénylés, és ha elfogadásra került a hiánypótlást követően, akkor "Bejegyzett feltételes használat" állapotba kerül, majd fenti bekezdésben leírtak szerinti delegálásra.

Milyen technikai előfeltételei vannak a .hu domainnek?

A regisztráció elindítása előtt, illetve minden nyilvántartói szintű módosításkor (átregisztrálás, tulajdonosváltás, névszerver módosítás stb.) a következő technikai feltételeknek kötelezően és előzetesen teljesülniük kell:

  1. Minden domainhez kell tartozzon legalább 2 DNS kiszolgáló (névszerverek, NS1 és NS2).
  2. Szükség van továbbá egy postmaster@ email címre is feltéve, hogy levelezésre is kívánod használni a domaint, azaz a domainnek MX (mail exchange) bejegyzése is van (tehát az MX rekord hiánya is elfogadható).

A regisztrálhatóság technikai megfelelése itt ellenőrizhető:
http://www.domain.hu/domain/regcheck/

A domdom.hu -tól eltérő, saját vagy más névszerverek használatakor ezeket előzetesen létre kell hozni az adott szerveren.

Természetesen mindezt ingyenesen biztosítjuk számodra minden nálunk regisztrált vagy ide átregisztrált domain esetében ha a mi névszervereink használatát választod.

Mi a .hu domain regisztráció menete?

1. Domain ellenőrzés.

A regisztrálni kívánt domain név foglaltságának ellenőrzése Domain ellenőrző segítségével.

2. Adatok megadása.

Ehhez bejelentkezés illetve felhasználói fiók szükséges.

Amennyiben ellenőrzéskor szabad a kívánt domain úgy a találati listában be kell jelölni és kiválasztani, hogy hány évre szóljon a regisztráció. Majd a "Bejelöltek regisztrálása →" gombra kattintva indítani a regisztrációt.

Milyen adatokat kell megadnod?

  1. Névszerverek: legalább 2 névszerver szükséges.
  2. Domain-használó adatai: ez az ún. tulajdonos személy.
  3. Adminisztratív kapcsolattartó: aki a domain ügyeit intézi.
    Fontos tudni, hogy kötelezően Magyarországi postázási címmel kell rendelkeznie az adminisztratív kapcsolattartónak!
  4. Technikai kapcsolattartó: aki a domain műszaki állapotáért felel, egyezhet a tulajdonossal és/vagy az adminisztrációs személlyel is.

Ezt követően kétféleképpen nyújtható be az új .hu igénylés:

1. Elektronikus igénylés

Az elektronikus igénylés az alapértelmezett domdom.hu -n. A domain adatlapjának lezárásakor (névszerverek, tulaj, admin, tech személyek megadása), miután elfogadod a jogi nyilatkozatot, egy ellenőrző kód (ún. captcha) megadásával lehet hitelesíteni a domain elektronikus igénylését.

Ha sikeres volt a hitelesítés, a domain lefoglalásra került. Ezt követően akkor továbbítódik bejegyzési elbírálásra a központi nyilvántartó felé, ha a díja is jóváírásra került.

Igénylőlapot elektronikus igényléskor nem szükséges beküldeni.

2. Papír alapú igénylés

Papír alapú igénylés esetén, szükséges saját kézzel vagy digitálisan (legalább fokozott biztonságú tanúsítvánnyal) aláírt dokumentumok benyújtására. A következő dokumentumokat kell benyújtani:

  1. Aláírt igénylőlap. Az fent leírt szükséges adatok megadása után automatikusan kigeneráljuk neked PDF-ben. Már csak le kell tölteni, aláírni és visszajuttatni hozzánk. Az igénylőlapot a domain adatlapjáról tudod letölteni.
  2. Adatok hitelességének igazolása.
    1. Magányszemély igénylő esetén igazolni kell a személyes adatok hitelességét. Erre egy formanyomtatványt kell kitölteni és visszajuttatni hozzánk amit a letölthető dokumentumok között, "Nyilatkozat személyi adatok hitelességéről" néven találsz meg.
    2. Szervezet esetén a működést hitelesen igazoló okirat másolata szükséges. Pl. cég esetén cégbírósági végzés vagy cégkivonat kell feltéve, hogy 2 hónapnál nem régebbi.
    3. Szervezet esetén továbbá aláírás minta (vagy aláírási címpéldány) másolata az igénylőlap aláírójától.

További dokumentumokra is szükség lehet. Néhány példa:

  1. Igénylőváltáskor (ún. tulajdonosváltás) szükség van "Lemondó nyilatkozatra". Amennyiben szervezet az egyik vagy mindkét fél (pl. cég nevén volt vagy lesz a domain) úgy aláírás mintára (aláírási címpéldányra) is szükség van.
    Figyelem! Az igénylőváltásnak külön díja van amit egyedi tételként a papírok beérkezte után állítunk ki.
  2. Személynév igénylésekor ha NEM egyezik az igénylő nevével, szükség van "Hozzájárulás személynév regisztrálásához" nevű nyomtatványra is.
    • Ha szülő kérelmezi a gyermeke nevét, szükség van születési anyakönyv másolatára.
    • Ha művésznevet kérelmezel, szükség van a használati jogosultság hitelt érdemlő igazolására.
  3. Védjegy esetén az azt igazoló dokumentumokra.

A dokumentumokat beküldheted fájlfeltöltéssel a domain adatlapján, faxon, emailben vagy postán.

Itt nyomatékosan felhívjuk a figyelmet, hogy szolgáltatásaink használatához kötelezően elfogadott ÁSZF értelmében is az igénylőlap és a további szükséges dokumentumok benyújtásának teljes felelőssége az igénylőé. A szolgáltatás használata pedig ráutaló magatartással szerződéses erejűvé válik.

3. Megrendelés és fizetési mód kiválasztása.

Az adatok megadása után meg kell rendelned a domaint. Egyszerre több domain is lehet egy rendelésben. A rendelés a fizetési mód kiválasztásával zárul.

A kifizetés megtörténte, azaz az összeg bankszámlánkon való jóváírása kötelező előfeltétel. A regisztrációt csak akkor indítjuk ha a kifizetésről bankunk értesített.

Fontos! Ajánljuk, hogy válaszd a bankkártyás fizetést. Ez a módja a leggyorsabb domain ügyintézésnek. Átutaláskor meg kell várnunk a számlánkon való jóváírást ami napokba is telhet. Ez alatt pedig előfordulhat, hogy másvalakinek jegyzik be a kívánt domaint.

4. Regisztráció indítása.

Amennyiben az előző pontok teljesültek indítjuk a regisztrációt.

Hogyan tudom átregisztrálni a .hu domainemet?

Az fentiekben leírt papír alapú domain igénylésre vonatkozó szabályok érvényesek az átregisztrálásra.

A domain átregisztrációt bejelentkezés után a Domain átregisztrálás menüpont alatt kell kezdeményezned. Az adatok felvitele után a rendszerünk automatikusan kigenerálja PDF-ben a szükséges igénylőlapot és jelzi a további csatolandó dokumentációt is. A megrendelést és fizetést is a dokumentumok benyújtásával együtt rendezni kell előzetesen.

A hozzánk áthozott domaineknél is ugyanúgy használhatóak az ingyenes szolgáltatásaink!

Mennyi időbe telik egy .hu átregisztrálása?

Általában 1 munkanap alatt lezajlik ha a dokumentumok rendben vannak és a díj jóváírásra került számlánkon.

Mi szükséges a .hu domain tulajdonosváltáshoz?

1. lépés: dokumentumok beküldése:

  • Lemondó nyilatkozat
  • Új igénylőlap amin már az új adatok vannak
  • Magánszemély esetén nyilatkozat személyi adatok hitelességéről
  • Cég esetén aláírási címpéldány másolat csatolása

A kitöltendő nyomtatványokat a "Dokumentumok" menüpontban találod.

A dokumentumokat legegyszerűbb ha szkennelés után, emailben küldöd ügyfélszolgálatunknak.

2. lépés: tulajdonosváltás díjának rendezése:

  1. A dokumentumok beküldésekor jelezd ügyfélszolgálatunknak, hogy kiállíthatjuk a tulajdonosváltás díját. Erről emailben értesítünk és a rendszerünkön keresztül kell majd megrendelned a szokásos módon. A .hu tulajdonosváltás pontos díját lásd itt: "Domain árak".

A cégem nevére van bejegyezve egy domain de a cégem megszűnt. Mi a teendő?

Jogutódlás esetén a jogutód rendelkezik a domain sorsáról.

Ha jogutód nélkül szűnt meg a cég akkor a regisztrátor felmondhatja a domaint és felszabadulás után (a 45 + 60 napos törlési procedúra után) lehet rá új igényt benyújtani. Amennyiben az adminisztratív kapcsolattartó nem elérhető, akkor a nyilvántartó is megkísérli felvenni vele a kapcsolatot és amennyiben nem reagál senki kétszeri kísérlet után, úgy hivatalból elindítja a törlési procedúrát melynek végén felszabadul a domain.

Jogutód nélküli esetben ajánljuk, hogy fordulj mielőbb hozzánk további segítségért, ha a domain delegálására mégis igényt tartanál.