ugrás a tartalomhoz
Elkészült a honlapom, mégsem vagyok elől a Google találati listáján, mit tegyek?

Ez is egy gyakran feltett kérdés. Ebben a cikkben megnézzük, hogy merre érdemes elindulni!

A honlapkészítésnek csak az legelső lépése, hogy a honlapunk tartalmát először megírjuk, majd publikáljuk a nagyközönségnek! Ahhoz, hogy a Google találati listáján jól szerepeljünk valószínűleg még további finomításokra lesz szükségünk!

Mit lát a Google?

Első és legfontosabb, hogy győződjünk meg róla, hogy a Google tényleg beolvasta és feldolgozta az honlapunkat! Ezt legegyszerűbben úgy tudjuk megvizsgálni, hogy rákeresünk, hogy a domain-ünk alatt milyen tartalmat ad ki? Példánkban a cegemneve.hu domaint használom, a lenti linkeknél majd ezt a részletet kell lecserélned a sajád domain nevedre:

https://www.google.hu/search?q=site:cegemneve.hu

Az így kapott listát hasonlítsuk össze az oldalunk tartalmával! A nálunk épített honlapokhoz automatikusan generálódik egy listaoldal, amit a Google-nek publikáláskor átküldünk:

https://cegemneve.hu/sitemap.xml

Amennyiben a két lista közel azonos, akkor azzal elégedettek vagyunk. Ha pontosan megegyezik, akkor maximálisan elégedettek vagyunk.

Ha a honlapunkat még csak néhány napja publikáltuk először, akkor rendben van, hogy még nem, vagy nem sok oldalt olvasott be a kereső. Az első időszakban, egy-két hétig nem probléma, ha nem olvasott be még mindent a kereső!

Illetve, amennyiben nem egy kisebb promóciós weboldalról beszélünk 10-20 oldallal, hanem egy nagyobb webshop-ról több 100 vagy 1000 termékkel, akkor ez az idő még hosszabb lesz. Ekkor már hónapokat is várni kell, míg a Google végigolvassa a teljes honlapunkat.

Mit tudunk a konkurenseinkről?

Most nézzük meg, hogy az adott kifejezésre milyen találatokat kapunk. Vizsgáljuk meg az első találati oldalon lévő honlapokat a következő szempontokból: (Figyeljünk arra, hogy ne a fizetett találatokat nézzük, hanem a fizetett hirdetések alatti találati listát vizsgáljuk!)

Minőségi tartalom

Azok az oldalak, amelyek elől vannak, azok mennyire jól vannak megírva? A teljes honlap tartalma milyen? Mennyivel nagyobbak, vagy netán kisebbek az elől lévő honlapok a mi honlapunkhoz képest? Az adott kifejezésre mennyire illeszkedik az ott található tartalom? És a teljes honlap?

És a mi honlapunk? Melyik oldalunkat szeretnénk, hogy arra a kifejezésre elől legyen? Valóban elég jól lett megírva? Jobban, vagy legalább ugyanolyan jól, mint a konkurenseink oldalai?

Sokszor ez valóban kihívás lehet. Ha elakadtál, akkor szólj és segítünk! Szövegírásban jók vagyunk!

Bejövő linkek

Vajon hány külső link, külső hivatkozás mutat a konkurencia oldalára? És a mi honlapunkra? Azok, akik először találkoznak a honlapépítéssel nem is gondolják, hogy mennyire fontos ez. Pedig nagyon! Az persze nehéz kérdés, hogy egy honlapra mennyi link mutat, ennek vizsgálata egyáltalán nem triviális. Az egyik kiváló keresőoptimalizáláshoz használatos segédeszköz a Semrush, amely ingyenesen is, de úgy elég korlátozottan használható, itt naponta néhány lekérést tehetsz:

https://www.semrush.com/analytics/overview/?q=cegemneve.hu&searchType=domain

A feladatunk pedig az, hogy releváns, azaz hasonló/kapcsolódó honlapokról próbáljunk linkeket szerezni. Nem könnyű, de ez egy fontos feladat! Ha a konkurenciának jelentősen több bejövő linkje van, mint nekünk, akkor ez egy valóban kiemelten fontos feladatunk lesz a következő időszakban.

Technikai paraméterek

Melyik honlap van jobban felépítve? Melyik a gyorsabb? Amennyiben a honlapot a Domdom honlapépítőjével építettük meg, akkor a feladat nagyrészét a rendszer elvégezte alapból. Amit mindenképpen meg kell nézni: Bekapcsoltuk az SSL-t, azaz az oldal címe https –sel kezdődik, és nem http-vel? Mennyire sok képet használunk egy-egy aloldalon? Sok nagy kép hosszabb betöltődési időt eredményez. Az oldalakhoz tartozó leírás, a META description ki lett töltve?

Számtalan automata ellenőrző eszközt használhatunk. Vannak, melyek nagyon belemennek a technikai részletekbe, vannak amik csak felületesen, de érthetően emelik ki a fő szempontokat, például:

https://website.grader.com/tests/cegemneve.hu

Összehasonlítás

Nem kell hibátlan oldalakat készítenünk! A célunk, hogy csak egy kicsivel, de jobbak legyünk a konkurenseinknél. A fenti három szempont fontossági sorrend is egyben, a jól megírt minőségi tartalom a legfontosabb! De persze a linkszerzésről se feledkezzünk meg! Bizonyos időközönként meg nézzük rá a technikai paraméterekre is!

Első körben természetesen ne az első vagy az első néhány helyezethez mérjük magunkat, hanem azokhoz, akik aktuálisan előttünk vannak. Ha mi még csak az adott kifejezésre a 28. helyen vagyunk, akkor fókuszáljunk arra, hogy miként kerülhetünk kicsit feljebb az adott oldalon (21. helyezettől a 27. helyezetig), majd miként kerülhetünk a második találati oldalra (11. helyezettől a 20. helyezetig)

És végül még egy kiegészítés: Legyünk türelmesek! A keresőoptimalizálás egy folyamat, amelyben átalakítások sorát végezzük el. Egy-egy átalakítás után idő, míg a kereső beolvassa, értelmezi a módosításokat!