ugrás a tartalomhoz
Mi van, ha a jó kevés? A profi honlap követelményei.

Jó honlapot építeni gyerekjáték honlapkészítőnkkel, hiszen rengeteg mintából indulhatunk ki, melyeket grafikusaink már előkészítettek számodra. De mi van, ha a jó kevés? Lássuk mit tehetünk annak érdekében, hogy honlapunk profi hatást keltsen és megállja helyét, a nagy cégek website-jai mellett is.

Az oldalak struktúrája

Ebben a cikkben összefoglaltuk milyen kulcsfontosságú elemekre érdemes odafigyelni. Ha már felépítettünk egy jó vázat a honlapunkhoz, azaz kitaláltuk a lényegretörő menüpontjainkat, még előttünk áll a feladat, hogy feltöltsük az oldalt. Mire érdemes odafigyelni?

A képek

A végeredmény szempontjából a felhasznált fotók minősége, hangulata, színei kulcsfontosságúak. Ezt nem lehet elégszer hangsúlyozni. Ha képeink letisztultak, szépek, profizmust sugallnak, az gyakorlatilag a honlap összes többi hibáját képes kompenzálni. A témában az alábbi cikkeket érdemes átolvasni:

  1. Legyen elegendő tartalom az oldalon
    Összesen egy rövid szövegblokk vagy egy kép sivár hatást kölcsönöz az oldalnak. Mégha benne is van minden, amit közölni akartunk, több tartalom és több kép inkább sugallja látogatónknak, hogy van miről beszélnünk, van tapasztalatunk, megbízhatóak vagyunk. Ha nehéznek találod a szövegírást, mi segítünk!
  2. Legyen könnyen olvasható a tartalom az oldalon
    Ez elsősorban az írott szövegre vonatkozik. Használjunk több rövid szövegblokkot, melyeket könnyű olvasni. Látogatóink alapvetően információért jönnek oldalunkra, ezért a túl sok szöveg, melyből nehéz kihalászni a számukra fontos információt, elveheti a kedvüket.
  3. Emeljük ki a lényeget már az elején
    A tapasztalat azt mutatja, hogy a látogatók nagyobb eséllyel nézik át az oldal tartalmát, ha már annak betöltésekor látják a mondanivalónk lényegét. Emeljük ki már az oldal felső részén, miről olvashat bővebben, ha lejjebb görget.
  4. Buzdítsuk cselekvésre a látogatót
    Helyezzünk el gombokat több helyre, melyek akcióra biztatják leendő ügyfeleinket. Gombjaink mutathatnak pl. egy kapcsolati űrlapra, vagy a kapcsolat oldalra, esetleg webáruházra. De oldalaink között is érdemes hivatkozásokat elhelyezni. Pl. a "Szolgáltatásaink"-nál nyugodtan hivatkozhatunk a "Referenciáinkra"
  5. Kapcsoljuk össze honlapunkat a közösségi oldalainkkal
    Helyezzünk el Facebook, Instagram, Twitter linket, gombot az oldalunkon. Honlapszerkesztőnkben ez egyszerűen megtehető akár a tartalmi részben, akár az oldal láblécébe helyezve.

Az oldal kinézete

A jó tartalom és jó struktúra mellett még mindig szükségünk van egy igazán fontos dologra: a szép összképre. Ennek két fontos összetevője van:

  1. Az arculat
    Az arculat egy cég, csoport, vagy akár személy által használt egységes vizuális jegyek összessége, azaz színek, formák, képek, betűk. Egy igényes arculat, azonnal megbízhatóság és profizmus érzését kelti a látogatóban, mivel ez az “arcunk” a világ felé, ezen keresztül kommunikálunk ügyfeleinkkel.
    Arculatunk leglényegesebb pontja a logó a színvilág és a betűtípus. Honlapkészítőnkben minden honlap minta esetén rengeteg szín és betűtípus áll rendelkezésünkre, továbbá van egy beépített logó készítő, mellyel saját logót tervezhetünk. Törekedjünk rá, hogy ez a három fő elem egymással harmóniában legyen! Egy gyerekjátékokat forgalmazó céghez vidám színek és könnyed “rajzos” betűtípus illik, míg egy ügyvédi irodához inkább hideg színek és merev, szögletesebb betűtípusok.
  2. A képek
    Megkerülhetetlen kérdés a képek minősége. A profi honlap egyik fő titka a minőségi, egyedi képek. Ha úgy döntünk saját képeket akarunk használni, szánjuk rá az időt és ismerkedjünk egy kicsit a fotózási technikákkal, photoshoppal. Néhány elvi tanácsot találhatsz ebben a cikkben.
    Ha pedig inkább a neten szereznél be képeket, mindenképpen ingyenes, vagy megvásárolható stock fotókban gondolkozz, melyek minősége, kimagasló. Néhány tipp, hol találhatsz szuper képeket!

A fentiek betartásával és némi kreativitással egyedülálló, profi honlapot építhetsz magadnak. Azonban bármikor fordulhatsz hozzánk is, ha úgy érzed profikra bíznád a munkát.