ugrás a tartalomhoz
Hogyan legyél sikeres egy szép honlappal?

Honlapot építeni nem nagy ördöngösség, különösen nem a honlapépítőnkkel. Több cikkünkben is foglalkoztunk már a témával, hogy legyen jó honlapod, mire figyelj oda, illetve mi szükséges egy tényleg profi honlaphoz. Ez utóbbi téma egyik jelentős összetevője a honlap kinézete, arculata.

Hogyan légy sikeres?

Miért számít, hogy néz ki a honlapod?

A kőművesnek mégis mi szüksége arra, hogy szép legyen a honlapja? Az egyetlen ami fontos, hogy megtalálják az elérhetőségét, mondhatnánk. Az ilyen jellegű szakmáknál a honlap esztétikájának kisebb a szerepe, ez igaz, de semmiképpen sem elhanyagolható. Viszont egy vállalkozásnál, céges honlapnál, komplexebb szolgáltatásokat kínáló vagy valamit bemutató website-nál, esetleg webshopnál határozottan sokat nyomhat a latba a megjelenés.

Mint látható vannak területek, amelyek esetén a honlap mutatóssága kisebb szerepet kap, míg másoknál egészen jelentős. Azonban minden esetre elmondható, hogy egy szép, koherens, vizuálisan egységes honlap minőségi hatást, igényesség érzetét kelti a látogatóban. A minőségi és igényes megjelenés pedig mit sugall a látogatónak? Azt, hogy a honlap készítőjének futotta egy szép weboldal összerakására, azaz abban, amit csinál biztosan sikeres. Sikeres pedig csak úgy lehet bárki, ha megbízható és emellett minőségi szolgáltatást tud nyújtani. És ez még akkor is igaz, ha betonozásról van szó.

Mi van ha a célközönségem számára nem lényeges a honlap kinézete?

Tulajdonképpen pont ezért néztük meg a kőműves példáját. Amikor az ember falat akar felhúzatni valakivel, nem azt fogja nézni, hogy milyen szép a logója. Ez igaz. Afölött viszont hajlamosak vagyunk elsiklani, hogy a logó, a honlap színei, a betűtípusok, a fotók mind-mind észrevétlen benyomásokat keltenek, melyek meghatározzák az érzéseinket és amelyek végül a döntésünket befolyásolják. Vagyis elmondható, hogy függetlenül a célközönségtől egy mutatós honlap, mindenkiben ugyanazt a hatást pozitív váltja ki: több figyelmet, érdeklődést, bizalmat, minőség érzetét. A vicc az az egészben, hogy ez még akkor is igaz, ha szándékosan azt a réteget célozzuk, akiknek nincs pénze és az olcsóságra törekszünk. Csupán az változik ez esetben, hogy a honlap esztétikáját a célközönséghez kell igazítani.

A honlapod arculata. Erre figyelj!

Térjünk tárgyra. Mire is kell figyelj és hogyan hozz össze egy vagány arculatot? Alapvetően négy fő terület van, amire figyelmet kell fordítanod, ezek pedig: logó, színvilág, betűtípus, képanyag.

A logó

Bár a weboldal esetében kisebb a jelentősége, mintha szórólapokon vagy az üzleted felett, esetleg a kocsid oldalán jelenik meg, így is igazán fontos. Ha nincs saját logód, a honlapkészítőnkben találsz beépített logószerkesztőt, mellyel megtervezheted saját logódat. Ha azonban biztosra akarsz menni, mi is tudunk segíteni professzionális logók tervezésével.

A logó esetében figyelj oda rá, hogy a lehető legegyszerűbb formákkal próbáld meg kifejezni a legjobban, amit kínálsz. Ha például fodrász vagy a logóba nem szükséges egy teljes fodrászszalont beletuszakolni, de még egy frizura sem feltétlenül fontos. Elég lehet akár egy egy jelkép pl. olló. Néhány példa ütős logókra: Toolmaster, Spices, Bicycle

A színvilág

Ez a legegyszerűbben megfogható kérdés. A színek közvetlenül keltenek benyomásokat, amely meghatározza a viszonyulásunkat a témához. A meleg színek barátságos érzetet keltenek, míg a hidegek inkább precizitást, hibátlanságot. Az erős színek vagányságot, míg a lágy színek kifinomultságot, gyengédséget sugallnak. Továbbá minden szakterülethez lehet jellemző színeket kapcsolni, melyektől nem érdemes nagyon eltérni. Női témákhoz, szépséget érintő kérdésekhez, az említett lágy, de inkább meleg színek passzolnak, mint a bézs, vagy a mályva (Skincare, Cosmetics). Ha megbízhatóságot, pontosságot akarunk kifejezni, használjunk hidegebb kéket, zöldet, melyek jól mutathatnak pl. egy tanácsadói iroda színeként (Accountant, Financial consultancy). Építőiparban szerszámokkal dolgozóknak jók lehetnek az erős meleg színek, mivel a szerszámok és munkagépek sokszor sárga-narancs-piros vonalon mozognak (Repairman, Insulation).

A betűtípus

Weboldal és kisebb vállalkozások esetén valójában nem döntő tényező a betűtípus, de igyekezzünk szakmánktól ne nagyon eltérő karakterűt választani. Ugyanaz igaz itt is mint a színeknél. Robosztus betűket (pl. Roboto slab) férfiasabb szakterületek esetén használjunk, mint a földmunka, vagy akár egy borbély. Játékos betűket (pl. McLaren) értelemszerűen inkább gyerekeket érintő témáknál alkalmazzunk (Child-care), míg elegáns tipográfiával (pl. Open sans) a minőséget tudjuk megtámogatni (Home design).

A képek

A fotók jelentőségéről és minőségéről rengetegszer írtunk már. A legfontosabb a fotó minősége. Ez egy érzékeny kérdés, mert mindenki szereti a saját képeit megmutatni. Viszont ezek a többnyire telefonnal készült képek nem arra hivatottak, hogy vagánnyá tegyék a honlapunkat. A honlapon fenntarthatunk egy aloldalt (pl. galéria, vagy referenciák), ahol megjelenítjük a saját fotóinkat, de nyitóképnek vagy egyáltalán a főoldalra olyan fotókat tegyünk, amelyek profi minőségűek. Ha a sajátjaink ilyenek, akkor csak bátran, de ha nem, akkor javasoljuk, hogy valamilyen ingyenes stockfotó oldalon nézzünk körül. Ezeken a minőség biztosítva van és ingyenesen használhatók. Biztosan találunk honlapunkhoz illő képeket.

A képek témáját már sok cikkben érintettük, ezeket is érdemes átböngészni: